ثبت نام کنکور سراسری

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 از جمله مواردی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که در حال آماده شدن برای شرکت در کنکور سراسری ۹۷ هستند. در واقع چند سالی است که علاوه بر شرکت در کنکور سراسری ، سوابق تحصیلی نیز در قبول شدن دانشگاه ها موثر خواهد بود که تحت عنوان تاثیر معدل در کنکور 97 مطرح می شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد تاثیر معدل در کنکور 97 بپردازیم تا داوطلبان کنکور سراسری 97 با خیالی آسوده به برنامه ریزی کنکور سراسری 97 و تهیه منابع کنکور 97 بپردازند. البته شرایط تاثیر معدل تغییر رشته کنکور 97 (آن دسته از داوطلبانی که در کنکور رشته ای به غیر از رشته تحصیلی خود شرکت می کنند.) متفاوت می باشد که به دلیل متفاوت بودن شرایط تاثیر معدل در تغییر رشته کنکور 97 در مقاله ای دیگر به توضیح کامل آن پرداختیم




برای اطلاع دقیق از نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۷ می توانید با کارشناسان ما از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴ تماس بگیرید.


تاثیر معدل در کنکور 97 به چه شکل خواهد بود ؟

تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 شامل دانش آموزان رشته های گروه ریاضی-فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و گروه معارف اسلامی می شود که بعضی از دروس خود را به صورت امتحان نهایی در حوزه های برگزاری امتحانات استانی ، منطقه ای و یا کشوری گذرانده باشند. تا قبل از کنکور سراسری 95 تاثیر معدل در کنکور به صورت تاثیر مثبت بود به شکلی که معدل کتبی نهایی 25% و دروس نهایی پیش دانشگاهی 5% در قبولی کنکور سراسری 95 موثر بودند. اما در کنکور سراسری 95 تاثیر معدل در کنکور 95 به صورت قطعی بود که با اعتراض بسیاری از داوطلبان مواجه شد و در نهایت تاثیر معدل در کنکور 95 فقط به معدل کتبی دبیرستان اختصاص داد شد. در سال بعد یعنی کنکور سراسری 96 تاثیر معدل در کنکور 96 دوباره به حالت قبل یعنی تاثیر مثبت در آمد به شکلی که معدل کتبی نهایی 25% و دروس نهایی پیش دانشگاهی 5% در قبولی کنکور سراسری 96 موثر بودند.


 تأثیر معدل در کنکور سراسری 97 حذف نشده است


مطالب مهم مرتبط:

  1. تاریخ و زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

  2. ثبت نام کنکور سراسری 97

  3. شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97


تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۷

در مورد کنکور سراسری 97 هنوز اطلاعیه مربوط به تاثیر معدل در کنکور 97 و دفترچه مربوط به ثبت نام کنکور سراسری 97 منتشر نشده است و به محظ انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ثبت نام کنکور سراسری 97 در همین صفحه اطلاعات مربوط به تاثیر معدل در کنکور 97 قرار داده خواهد شد. اما با توجه به اتفاقاتی که در سال های گذشته رخ داده ، پیش بینی می شود که تاثیر معدل در کنکور 97 به صورت تاثیر مثبت باشد به شکلی که برای داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 1384 اخذ کرده اند ، معدل کتبی امتحانات نهایی آن ها تاثیر 25 درصدی و برای افرادی که دوره پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 1391 اخذ کرده اند ، نمرات امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی تاثیر 5 درصدی دارد. با توجه به مثبت بودن تاثیر معدل در کنکور 97 برای آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری 97 که معدل پایینی دارند جای نگرانی وجود ندارد و می توانند با برنامه ریزی کنکور سراسری 97 دقیق این جا ماندگی را در کنکور سراسری 97 جبران کنند.


منظور از تاثیر مثبت و تاثیر قطعی در تاثیر معدل در کنکور 97 چیست ؟

تاثیر معدل در کنکور 97 امکان دارد به دو شکل تاثیر مثبت معدل در کنکور 97 و یا تاثیر قطعی معدل در کنکور 97 باشد. هر دواطلب در کنکور سراسری 97 یک تراز کلی کسب می کند. این تراز در واقع از درصد هایی که شخص در هر درس در کنکور سراسری 97 کسب می کند ، محاسبه می شود. برای تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 نیز با توجه به نمره هایی که فرد در امتحانات نهایی دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی کسب کرده است یک تراز کلی تعریف می شود. منظور از تاثیر مثبت معدل در کنکور 97 این است که اگر تراز کسب شده در کنکور سراسری 97 کمتر از تراز کسب شده در امتحانات نهایی باشد با توجه به این تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 به بهبود رتبه دانش آموز کمک می کند و در واقع تاثیر مثبت است ، معدل کتبی دبیرستان و نمرات امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی را در پذیرش دانش آموز در کنکور سراسری 97 تاثیر خواهند داد. اما اگر تراز کسب شده در کنکور سراسری 97 بیشتر از تراز کسب شده در امتحانات نهایی باشد با توجه به این که تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 این دانش آموز باعث کاهش رتبه و تراز وی خواهد شد از تاثیر معدل در کنکور 97 این داوطلب صرفه نظر خواهد شد. در مورد تاثیر قطعی باید گفت فرقی نمی کند که تاثیر معدل در کنکور 97 باعث کاهش رتبه و تراز داوطلبی شود و یا به بهبود رتبه و تراز او می انجامد در هر صورت معدل کتبی دوره دبیرستان و نمرات امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی در قبولی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود.


تاثیر معدل در کنکور 97 برای داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال 84 گرفته اند چگونه است ؟

در واقع تاثیر معدل در کنکور 97 برای داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 و مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 1391 گرفته اند به این دلیل که هیچ کدام از امتحانات به صورت نهایی استانی ، ناحیه ای و یا کشوری برگزار نشده است ، بدون اثر می باشد. به این معنی که این داوطلبان در کنکور سراسری 97 شرکت می کنند و تنها ملاک برای قبول شدن آن ها در کنکور سراسری 97 فقط تراز کسب شده در کنکور سراسری می باشد.


برای اطلاع دقیق از تغییرات کنکور ۹۷ می توانید با کارشناسان ما از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴ تماس بگیرید.


منبع: تاثیر معدل در کنکور میزان و چگونگی تاثیر معدل در کنکور 97

مشاوره تحصیلی تله مشاور

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ
  • علی گیلانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی